MediYoga

BESKRIVELSE

Det som gjør MediYoga (MY)unikt er at denne yogaformen er utviklet for å virke terapeutisk, at det finnes en mengde forskning som tydelig viser at MediYoga fungerer, og at alle instruktører og terapeuter har grunnleggende medisinsk kunnskap. MY har flere års forskning bak seg innen utbrenthet, kroniske ryggplager, hjertehabilitering, stressrelaterte sykdommer m.m. MY er et anti stressverktøy hvor kroppens naturlige helende prosesser blir stimulert. Øvelsene styrker kjernemuskulatur, immunforsvar og nervesystem. Det bedrer kroppsholdning, fordøyelse, konsentrasjon og søvnkvalitet. Det øker oksygenopptak og sirkulasjon, og balanserer blant annet hormonsystemet. Alt dette bidrar til å øke din livskvalitet.

MÅL

Redusere stress, samt balansere og styrke fysisk, mentalt og emosjonelt.

FOR HVEM?

MediYoga passer for alle. MY består av myke og enkle øvelser, som samtidig er kraftfulle. Det kan gjøres på matte eller stol. Øvelser tilpasses lett begrensning og potensiale.

HVORDAN

Kroppsbevegelse kombineres med pust, konsentrasjonsøvelser og meditasjon.

ORGANISERING

Kurset går over 10 uker på onsdager fra kl. 12-13, med valgfri refleksjon etter timen (til kl 14). Her får du mulighet til å integrere opplevelser ytterligere. Vi starter allerede onsdag 26. januar kl 12, denne første dagen blir et lite innføringskurs i hva MediYoga er og dens recovery effekter. Etter dette vil jeg lede i 3 «pakker». Vi kjører hver pakke 3 ganger før vi bygger på, og går videre til neste. Øvelsene er enkle og foregår etter «hermemetoden». Jeg viser og instruerer alle øvelsene. Vi fokuserer på individuell progresjon.

UTSTYR

Vi har matter og puter. Ha på behagelig og fleksibelt tøy. Ta gjerne med teppe (viktig at du ikke fryser).

VARIGHET/ OMFANG

60 minutter. + valgfri refleksjonsrunde i etterkant på ca 60 minutter. Vi tilbyr 14 plasser.

KOSTNAD

Egenandel kr 350,- betales når du har fått bekreftet plass.

Kursholder: Cecilie Keim

ny dato for oppstart: onsdag 9.2.22

Påmelding til  MediYoga 

( alle felt må fylles ut)